Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Diğer
    HaberlerSosyal MedyaFacebook ‘zamanı’ da takip ediyor

    Facebook ‘zamanı’ da takip ediyor

    facebook-mediatrend

    1,5 milyar kullanıcıya doğru adeta ışık hızında koşan küresel sosyal medya ağı Facebook’a dair bazı detaylar, şirketin kendi resmi açıklamaları ile birlikte açıklık kazandı. Buna göre sosyal medya platformu, sadece kullanıcıların bir paylaşımı beğenip, paylaşmasına göre ele alıp sonrasında benzer paylaşımları karşınıza çıkarmıyor. Facebook, herhangi bir paylaşımda geçirilen zamanı da kayıt altına alıyor ve buna göre sonraki paylaşımlarda hangilerini kullanıcıların önüne çıkaracağını sistematize ediyor.

    Facebook adına bir diğer dijital sosyal AR-GE sonucu anlamı taşıyan bu yapı eleştirileri de beraberinde getirdi. Adeta kullanıcıların bir gönderiyi okumak ya da izlemek için geçirdikleri zamanın kayıt altına alınması anlamı da taşıyor. Sosyal ağ, daha fazla kullanıcıyı mümkün olan en iyi şekilde kendi ağı üzerinde tutmak adına önemli bir geliştirmeyi gözler önüne sererken internet dünyasının geldiği noktayı da gözler önüne seriyor. mobile-graph-search-facebookBir içerik üzerinde geçirilen zaman baz alınıyor ve sonrasında karşınıza benzer içerikler geliyor. Bunun Facebook’un durmaksızın yükselen reklam teknolojilerinde de önemli bir katma değer oluştruması mümkün. Gelecekte çok daha fazla kişinin çok daha uzun süreler boyunca sosyal medya devinin mavi-beyaz renkte haber akışında gezineceğini kestirmek güç değil.

    Facebook, kısa süre önce de Facebook Messenger özelliğini hakkında önemli bilgiler paylaşmıştı. Nisan 2015 itibarıyla aylık kullanıcı sayısının 700 milyonu bulduğunu açıklayan Facebook, böylelikle bu alanda WhatsApp’la birlikte üst sıralardaki konumunu da ilan etmişti.

    Haberler

    BUNLARI DA BEĞENEBİLİRSİN