Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Mediatrend Desktop Mediatrend Mobile
Diğer
    Dijital KültürDijital çağa uygun CV hazırlamak

    Dijital çağa uygun CV hazırlamak

    Eğer bu yıl kariyerinizde bir değişiklik yapmak istiyorsanız dijital yeteneklerinizi geliştirmeniz gerekli. Bugünün şirketleri pek çok insanın bundan 5 yıl önce duymadığı yetenekler için para ödüyorlar. 21. yüzyıl dijital dünyasında geleneksel CV yani özgeçmiş hazırlamak modası geçmiş gibi görünse de işveren yeteneklerinizin yazılı olduğu bir listeyi her zaman görmek isteyecektir. Aslında internet dünyasında büyüdüyseniz pek çok patronun aradığı yeteneklere zaten sahipsiniz. Yakın geleceğin dijital çalışanının CV’sinde olması gerekenleri bu yazımda bir araya getirdim.

    Sosyal ağlarda başarılı olun
    İnternette insanlara hitap etmek sizin için zor olmayabilir ancak bugün patronların büyük çoğunluğu bunu nasıl yapacağını bilmiyor. Eğer Twitter’da, YouTube’da ya da Instagram’da binlerce takipçiniz varsa bu kadar çok takipçiye nasıl ulaştığınıza dair bir açıklama yazmalısınız. Bugün sosyal ağlarda bir mesaj yayınlamak, mesajın hedef kitlesini planlamak ve istenilen kitleye ulaşmasını sağlamak önemli yeteneklerden biri olarak kabul ediliyor.

    CMS dilini öğrenin

    Bir yazılım dili bilmiyor olabilirsiniz. Ancak WordPress kullanıyorsanız pek çok kişinin bilmediği dijital bir yeteneğiniz var demektir. Bugün pek çok marka özel içerik yönetim sistemleri yerine WordPress’i tercih ediyor.

    İnternette eğlenmek için ne yaptığınızı açıklayın

    İnternette eğlenmek için yaptığınız aktiviteler iş dünyasında sizin için birer fırsata dönüşebilir. Eğlenceli bir Twitter hesabı, yarattığınız bir uygulama, çektiğiniz bir video ya da üye olduğunuz Facebook grupları dijital dünyada başarılı olabileceğinizi gösteren aktiviteler.

    İçerik yaratmak en değerli yetenek

    Eğer YouTube’da ders videolarınız varsa, yerel kafeleri tanıtan bir blog yazıyorsanız, arkadaşlarınız tarafından sevilen bir snapchat hesabınız varsa veya Instagramda keyifli paylaşımlar yapıyorsanız siz bir içerik yaratıcısınız hatta yarı zamanlı bir yayıncısınız. Dijital şirketler bugün yalnızca ürün ve servis sunmanın yeterli olmadığının aynı zamanda tüketici ile iletişim halinde olmaları gerektiğinin farkındalar. Bu nedenle dijital dünyada insanların isteklerini anlayabilmek bir yetenek ve eğer paylaşımlarınız bu kadar başarılı ise bu yeteneğe sahipsiniz demektir.

    Facebook CV’nizin devamı niteliğinde

    Jobvite’ın araştırmasına göre yakın gelecekte işverenlerin %93’ü adayların sosyal medya hesaplarını kontrol edecek, %55’i ise adayları buna göre değerlendirecek. Facebook ve Twitter’ın halka açık forumlar olduğunu anlamak önemli. Bu platformlarda söylediğiniz, paylaştığınız veya yaptığınız hiç birşey kaybolmayacak. Bu yüzden sosyal ağlarda bir şey paylaşmadan önce iyi düşünün. Bunun anlamı kişiliğinizi kısıtlamanız değil, zira hiçbir işveren robot gibi bir çalışan istemez. Ancak tüm işverenlerin kırmızı çizgileri yazım hataları, yasadışı uyuşturucu paylaşımları, küfürlü konuşmalar ve seks içerikli paylaşımlar. Diğer taraftan sosyal medya paylaşımlarınız işverenleri pozitif yönde de etkileyebilir. İşverenlerin % 23’ü internetteki paylaşımlarının bazı adayları gözlerinde daha olumlu hale getirdiğini söylüyor. Buradan çıkarmamız gereken ders internet profilimizi dışarıdan görünmek istediğimiz şekilde düzenlememiz gerektiği.

    Her şeyi kısaca açıklayın
    Durumu kısa ve öz anlatmak, gereksiz şeyleri atlamak birini etkilemenin en iyi yolu. Bunun anlamı ‘Takım çalışmasına yatkınım ya da bireysel çalışmayı severim’ gibi klasik cümlelerden kaçınmanız gerektiği. Online, offline, dijital ya da dijital olmayan yeteneklerinizi açıklayın. Örneğin eğer kod yazabiliyorsanız bu sizin canlı bir zihin, iyi bir hafıza ve analiz yeteneğiniz olduğunu gösterir. Unutmayın dijital yetenekler dijital dünyada işe yarar ancak offline dünyada da pozitif etkileri vardır.

    Görsel kaynak:Livecarrier.com

    Haberler

    BUNLARI DA BEĞENEBİLİRSİN